Při nákupu nad 1000 Kč si napište do poznámky o vstupenku na veletrh FOR BEAUTY, který se uskuteční 4. a 5.října 2024 v Praze ZDARMA.

Jak zvládnout první konzultaci s klientkou? Zde máš tipy!

Jak zvládnout první konzultaci s klientkou

Pokud tě nebaví číst, pusť si naše video na toto téma: 

 

 

První dojem je důležitý, proto je klíčové jej správně zvládnout, pokud jste řasová stylistka. Dnešní článek se zaměří na to, jak efektivně a s přehledem zvládnout první konzultaci s klientkou. Zde je podrobný návod, který vám pomůže získat důvěru klientky hned od začátku.

Příprava před konzultací

Před samotnou konzultací je důležité se dobře připravit. Pokud vás klientka kontaktuje po telefonu nebo ve zprávách, jako první si ověřte, zda už měla prodloužené řasy a zda není alergická, případně na co je alergická. Tím předejdete možným komplikacím během samotné aplikace.

  • Připravte si konzultační formulář (neboli klientskou kartu), kam budete zapisovat všechny důležité informace.
  • Mějte po ruce vzorník řas a fotografie vaší předchozí práce, abyste mohli klientce ukázat různé možnosti.
  • Zajistěte příjemné prostředí – dbejte na čistotu, správné osvětlení a příjemnou teplotu v místnosti.

Uvítání klientky

Když klientka dorazí, přivítejte ji s úsměvem a představte se. Nabídněte jí nápoj a uveďte ji do pohodlného prostoru pro konzultaci. Tím vytvoříte příjemnou atmosféru, ve které se bude klientka cítit uvolněně.

Seznámení a budování vztahu

Na začátku konzultace se zeptejte klientky na její jméno a jak se dnes má. Využijte small talk pro uvolnění atmosféry a navázání osobního kontaktu. Tímto způsobem si budujete důvěru a klientka se bude cítit lépe komunikovat o svých očekáváních.

Zjištění potřeb a očekávání klientky

Nyní je čas zjistit, co klientka očekává. Ptejte se otevřenými otázkami na její představy a zjistěte, zda má zkušenosti s prodlužováním řas. Diskutujte o jejím životním stylu a denní rutině, což vám pomůže navrhnout nejlepší řešení pro její potřeby.

Vysvětlení procesu a možností

Popište klientce různé techniky prodlužování řas a vysvětlete rozdíly mezi materiály a styly. Ukažte jí vzorník řas a možnosti stylingů. Tímto způsobem jí poskytnete veškeré informace, které potřebuje k rozhodnutí.

Doporučení vhodného řešení

Na základě zjištěných informací navrhněte nejvhodnější řešení pro klientku. Vysvětlete jí proč je toto řešení nejlepší. Například: „Váš tvar očí je mandlový, což znamená, že se na něj hodí jakýkoli styling. Pokud chcete oči opticky zvětšit, navrhuji zvolit styling Open eye, kde vám nejdelší délky aplikujeme do středu oka a tím vytvoříme požadovaný efekt.“

Zodpovězení otázek

Dejte klientce prostor pro dotazy a odpovídejte trpělivě a srozumitelně. Upozorněte ji také na to, že nový set trvá například 2,5 hodiny, aby byla informovaná a ani jedna z vás nebyla ve stresu.

Vysvětlení péče o prodloužené řasy

Popište klientce, jak se starat o prodloužené řasy a zdůrazněte důležitost pravidelné údržby. Ideálně mějte vytištěné kartičky s informacemi o péči, které klientce poskytnete po aplikaci. Tím jí usnadníte dodržování správné péče.

Vyplnění konzultačního formuláře

Zaznamenejte všechny důležité informace do konzultačního formuláře a nechte klientku podepsat souhlas s ošetřením. Tímto krokem zajistíte, že máte všechny potřebné informace a klientka je informována o všem, co bude následovat.

Rozloučení

Na závěr konzultace se zeptejte klientky, jak je spokojená s výsledkem a vysvětlete jí, že první set je vždy poznávací. Pokud bude chtít jakoukoli změnu stylingu, budete jí nápomoci. Důležitá je komunikace – klientka by se měla cítit dobře a vědět, že se vám může svěřit v případě, že se jí něco nebude líbit nebo bude chtít něco změnit. Poděkujte jí za návštěvu a vyjádřete těšení na další aplikaci.

Závěr

To by bylo pro dnešek vše! Doufám, že vám tyto tipy pomohou zvládnout první konzultaci s klientkou s jistotou a profesionalitou. Pamatujte, že klíčem k úspěchu je naslouchání, empatie a odbornost. V příštím článku se podíváme na to, jak připravit perfektní aplikaci řas. Děkujeme za přečtení a těšíme se na příště!